dr. Hester Radstake

dr. Hester Radstake

Zoeken
Spring naar inhoud
  • Homepage
  • Mijn werkterrein
    • Onderwijskwaliteit & diversiteit
    • Bespreken van gevoelige onderwerpen in de klas
    • Een rijke leeromgeving
    • Burgerschap op school
    • Diversiteit op de werkvloer
    • Opdrachtgevers
  • Mijn werkwijze
    • Diversiteit
    • Blik van buitenaf
    • Mijn publicaties
  • Mijn expertise
    • Onderwijsontwikkeling
    • Docent
    • Trainingen, workshops en presentaties
    • Projecten, onderzoek en advies
    • Lidmaatschappen en bestuur
  • Over mij
    • Pro Juventute
    • Universiteit van Aveiro
    • Certificaties
    • Schrijf & blijf
  • Denkvoer
    • Essays
    • Documentaires en tv-programma’s
    • Blikverruimers
  • Trainingen
    • Maatschappelijk gevoelige onderwerpen bespreken in de klas
    • Docenttraining ‘Werk maken van diversiteitsensitief onderwijs’
    • Professioneel begeleiden van internationale promovendi
    • Training ‘Get ready for the Dutch workplace’
  • Contact
(Kranten)artikelen

De student is het cement in de samenleving

Video 14 mei 2016 hradstake

De student is het cement in de samenleving

Burgerschap in de praktijk: in Amsterdam gaan studenten tussen vluchtelingen wonen, maar ze helpen ook eenzame ouderen, geven taalles of richten een publieke tuin in. In verbrokkeld Nederland vormt de student tegenwoordig het cement.

Dit delen:

  • Print
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Berichtnavigatie

Vorig berichtStop de verbale terreurVolgend berichtOnderwijs op de schop zonder draagvlak, daar gaan we weer

Categorieën

  • (Kranten)artikelen
  • Eye-openers
  • Informatief
  • Welkom!

eye-openers!

  1. Goud op inburgeren

    Inburgeren kan op vele niveaus. Columniste en schrijfster Carolina Trujillo schrijft in NRC over de nuances en constateert een eigenaardig trekje van Nederlanders als het over schaatsen gaat.

    Goud op inburgeren

    16 februari 2019 hradstake
  2. Identiteit op de werkvloer: bidden in pak

    Froukje Santing en Floris Vermeulen onderzoeken en beschrijven in de Groene Amsterdammer de identiteit op de werkvloer. Hoewel hoopopgeleide Marokkaanse en Turkse Nederlanders en hun collega’s elkaar op de werkvloer steeds beter leren begrijpen, blijft het vooral voor de eersten zoeken naar de juiste omgangsvormen. Het zijn verhalen van dertien Nederlanders, in de leeftijd variërend van 25 tot 39 jaar, met (groot)ouders die als gastarbeider naar Nederland kwamen.

    identiteit op de werkvloer

    2 februari 2019 hradstake
  3. Decentrale selectie bevoordeelt ‘brave witte meisjes’

    Uit onderzoek blijkt dat selectie vaak (onbedoeld) tot eenheidsworst van studentenpopulaties. Voor veel opleidingen delven jongens in het algemeen – en jongens met een niet-westerse migratieachtergrond in het bijzonder – het onderspit. “Een groot gedeelte van de studenten is vrouw. Dat was met de loting al zo en is nu alleen maar toegenomen met de selectie. We selecteren ook met de selectieprocedure de brave witte meisjes.”

    Decentrale selectie bevoordeelt ‘brave witte meisjes’

    9 januari 2019 hradstake
Meer video's →

Onderwijskundige/pedagoog

website Diversity Scan

www.learningindiversity.com

E-mail

hester.radstake@gmail.com

KvK-nummer

54 94 78 04

Meest recente berichten

  • Goud op inburgeren
  • identiteit op de werkvloer
  • Decentrale selectie bevoordeelt ‘brave witte meisjes’
  • Denk Anders, dat kun je best
  • Werkdruk en diversiteit in het hoger onderwijs gaan niet goed samen
  • Docenten moeten juist níet iedereen gelijk behandelen
  • Scholieren helpen docenten met de moeilijke gesprekken in de klas

Meta

  • Inloggen
  • Berichten RSS
  • Reacties RSS
  • WordPress.org

www.hesterradstake.nl

is de website van Hester Radstake, freelancer in het (hoger) onderwijs. Peter Hoogeweg heeft deze website vorm gegeven, opgesteld en gerealiseerd. De foto's in de header en in de teksten zijn gemaakt door Peter Hoogeweg. Via WordPress (weblog-software) is deze site digitaal tot leven gekomen.
Ondersteund door WordPress