dr. Hester Radstake

dr. Hester Radstake

Zoeken
Spring naar inhoud
  • Homepage
  • Mijn werkterrein
    • Onderwijskwaliteit & diversiteit
    • Bespreken van gevoelige onderwerpen in de klas
    • Een rijke leeromgeving
    • Burgerschap op school
    • Diversiteit op de werkvloer
    • Opdrachtgevers
  • Mijn werkwijze
    • Diversiteit
    • Blik van buitenaf
    • Mijn publicaties
  • Mijn expertise
    • Projecten, onderzoek en advies
    • Trainingen, workshops en presentaties
    • Onderwijsontwikkeling
    • Docent
    • Lidmaatschappen en bestuur
  • Over mij
    • Pro Juventute
    • Universiteit van Aveiro
    • Certificaties
  • Denkvoer
    • Essays
    • Documentaires en tv-programma’s
    • Blikverruimers
  • Trainingen
    • Maatschappelijk gevoelige onderwerpen bespreken in de klas
    • Docenttraining ‘Werk maken van diversiteitsensitief onderwijs’
    • Professioneel begeleiden van internationale promovendi
    • Training ‘Get ready for the Dutch workplace’
  • Contact
Eye-openers, Informatief

Burgerschap en diversiteit

Video 4 juli 2020 hradstake

“Als we zeggen: ons onderwijs moet een voorbereiding zijn op de democratie, dan moeten we stimuleren en accepteren dat er verschillen van mening en overtuiging zijn”, aldus Jeroen van Waveren in zijn recent verschenen proefschrift over burgerschap op de basisschool.   https://www.scienceguide.nl/2020/07/burgerschapsonderwijs-gaat-om-een-houding-niet-om-kennis/

Dit delen:

  • Print
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Berichtnavigatie

Vorig berichtBurgerschapsonderwijs: van alles wat?Volgend berichtBenadrukken van diversiteit

Categorieën

  • (Kranten)artikelen
  • Eye-openers
  • Informatief

eye-openers!

  1. Als diversiteitsbeleid gebaseerd is op het idee van gelijkheid, kan het niet succesvol zijn. Verschillen zouden juist benadrukt moeten worden, aldus hoogleraar Karen van den Oudenhoven-van der Zee.

    Succesvol diversiteitsbeleid benadrukt juist verschillen

    Benadrukken van diversiteit

    6 juli 2020 hradstake
  2. “Als we zeggen: ons onderwijs moet een voorbereiding zijn op de democratie, dan moeten we stimuleren en accepteren dat er verschillen van mening en overtuiging zijn”, aldus Jeroen van Waveren in zijn recent verschenen proefschrift over burgerschap op de basisschool.   https://www.scienceguide.nl/2020/07/burgerschapsonderwijs-gaat-om-een-houding-niet-om-kennis/

    Burgerschap en diversiteit

    4 juli 2020 hradstake
  3. Over wat burgerschapsonderwijs is, verschillen de meningen. Ook onder docenten. Gaat het over het bijbrengen van kennis over de democratie en de rechtsstaat? Over kritisch denken en constructief praten over maatschappelijke onderwerpen? Over je roeren als zaken fout lopen in de samenleving?

    Dat burgerschapsonderwijs zo breed wordt opgevat, komt natuurlijk ook omdat eigenlijk álles wat we in het onderwijs doen, uiteindelijk gericht is op hoe iemand zijn of haar weg vindt in de samenleving.

    Het goede nieuws: het is helemaal niet nodig om voor één aspect van burgerschapsonderwijs te kiezen. Samen met Margarita Jeliazkova ben ik een cursus aan het ontwikkelen voor docenten waarin alle aspecten samen komen in het bespreken van maatschappelijk gevoelige onderwerpen. Wordt vervolgd!

    Van kinderen burgers maken is niet zo simpel

    Burgerschapsonderwijs: van alles wat?

    29 april 2020 hradstake
Meer video's →

Onderwijskundige/pedagoog

website Diversity Scan

www.learningindiversity.com

E-mail

hester.radstake@gmail.com

KvK-nummer

54 94 78 04

Meest recente berichten

  • Benadrukken van diversiteit
  • Burgerschap en diversiteit
  • Burgerschapsonderwijs: van alles wat?
  • Belang van psychische diversiteit
  • Eerstegeneratie studenten
  • Kansenongelijkheid in onderwijs
  • Democratische waarden

Meta

  • Inloggen
  • Berichten feed
  • Reacties feed
  • WordPress.org

www.hesterradstake.nl

is de website van Hester Radstake, freelancer in het (hoger) onderwijs. Peter Hoogeweg heeft deze website vorm gegeven, opgesteld en gerealiseerd. De foto's in de header en in de teksten zijn gemaakt door Peter Hoogeweg. Via WordPress (weblog-software) is deze site digitaal tot leven gekomen.
Ondersteund door WordPress